Dieta w ciąży: co wolno, a czego nie?

Dieta W Ciąży: Co Wolno, A Czego Nie?Każda kobieta, która dba o swoje zdrowie i figurę, stara się stosować racjonalną dietę, która jest zróżnicowana, ale przede wszystkim nie szkodzi naszemu zdrowiu. Będąc w ciąży, musimy jednak zwracać jeszcze większa uwagę na to co jemy, gdyż zaopatrujemy w składniki odżywcze, nie tylko siebie, ale także naszego malucha. Poza tym, niektóre składniki pokarmowe mogą być przyczyną pojawiania się nieprzyjemnych dolegliwości, co z kolei wpływa na nasze samopoczucie. Jak zatem powinna wyglądać dieta kobiety spodziewającej się dziecka?

Co należy jeść w ciąży?

Od momentu, w którym dowiemy się, że zostaniemy mamami, powinnyśmy zwracać szczególną uwagę na produkty, które zawierają niezbędne dla nas witaminy oraz składniki mineralne. Chodzi tutaj przede wszystkim o żelazo, wapń czy też witaminę C, dlatego naszą dietę należy uzupełnić o pokarmy, które je zawierają.

Przede wszystkim należy spożywać pełnoziarniste pieczywa, makarony czy też brązowy ryż, gdyż produkty te dostarczą nam odpowiedniej dawki energii, a dodatkowo zaopatrzą nasz organizm w witaminy oraz składniki mineralne.

Oprócz tego, nie wolno zapominać o mleku i jego przetworach, ale także innych źródłach białka, wapnia oraz żelaza. Zaliczają się do nich chociażby ryby, rośliny strączkowe, orzechy, jaja czy mięso, przy czym warto pamiętać, aby nie spożywać zbyt dużej ilości tłuszczów zwierzęcych, które sprzyjają zwiększeniu masy ciała. Znacznie zdrowsze są tłuszcze roślinne, które mogą stanowić dodatek, na przykład do sałatek.

Nie należy także zapominać o codziennej dawce warzyw i owoców, dostarczających naszemu organizmowi dużej dawki drogocennych witamin, minerałów oraz błonnika. Oczywiście produkty te najlepiej spożywać, gdy są świeże.

Czego nie wolno nam jeść w ciąży?

Ze względu na ryzyko zakażenia się na przykład bakteriami czy pasożytami, przyszłym mamom odradza się spożywanie niektórych potraw czy też produktów spożywczych.

Na czarnej liście kobiet w ciąży powinny się zatem znaleźć potrawy z surowego lub niedogotowanego mięsa, takie jak popularny tatar. Niosą one bowiem ze sobą ryzyko zakażenia toksoplazmozą. Owoce morza i ryby w surowej postaci także są niedopuszczalne, gdyż zjadając uwielbiane przez wielu sushi możemy zakazić się groźnymi bakteriami oraz pasożytami. Surowe jaja oraz mleko niepasteryzowane mogą być z kolei zakażone salmonellą.

Na czas ciąży, powinnyśmy także zrezygnować z serów pleśniowych, sera feta czy camemberta, które mogą zawierać bakterie typu listeria. W tym okresie dobrym pomysłem może być poza tym rezygnacja z takich napojów jak kawa i mocna herbata, ale również Cola, ze względu na zawartość kofeiny.

Dieta w ciąży: co wolno, a czego nie?
1 vote, 5.00 avg. rating (100% score)

Dieta W Ciąży: Co Wolno, A Czego Nie?
Dieta W Ciąży: Co Wolno, A Czego Nie?
Dieta W Ciąży: Co Wolno, A Czego Nie?
Dieta W Ciąży: Co Wolno, A Czego Nie?

Dieta W Ciąży: Co Wolno, A Czego Nie?

Dieta W Ciąży: Co Wolno, A Czego Nie?

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *