You are here
Home > po ciąży > Obiad niemowlaka – domowy czy gotowy

Obiad niemowlaka – domowy czy gotowy

kolkaMimo stosowania najnowszych technologii przy produkcji żywności dla maluchów oraz wzbogacania obiadków w słoikach o niezbędne składniki odżywcze, zwykle ciężko jest zyskać pewność czy aby na pewno cały zapisany na etykiecie arsenał witamin trafia do organizmów naszych maluchów.

Samodzielne gotowanie dla niemowlaka jest oczywiście czasochłonne, jednak przygotowywane w odpowiedni sposób posiłki są dla naszych maluchów idealnym elementem menu.

Co złego to nie ja

Produkty spożywcze przeznaczone dla dzieci, zawsze przed wprowadzeniem na rynek są szczegółowo sprawdzane. Tylko te pełnowartościowe i bezpieczne mogą znaleźć się na sklepowych półkach. Nie zmienia to jednak faktu, że gotowe obiadki to nie to samo co te, przygotowane przez nas.

Jakie są zalety posiłków przygotowanych w domu:

  • wyłącznie my decydujemy o tym skąd pochodzą wykorzystywane przez nas składniki,
  • używamy takich proporcji, które najbardziej dziecku odpowiadają,
  • mamy szansę na stosunkowo szybką modyfikację smaku potrawy,
  • łatwiej nam odnotować, które smaki są dla dziecka męczące, a które przyswaja z wyjątkową łatwością.
  • A jakie walory posiadają obiadki w słoiczkach:

  • są szybkie w przygotowaniu,
  • mamy pełny zakres smaków (mnogość i różnorodność używanych warzyw i owoców),
  • bezpieczeństwo stosowania (z uwagi na atesty i rekomendacje).

Jak zatem zbilansować dietę?

Idealnym rozwiązaniem dla mam jest przygotowywanie obiadków domowych, ale podawanie ich naprzemiennie z potrawami w słoiczkach. W początkowym etapie, kiedy znacznie trudniej jest z niewielu produktów przygotować pełnowartościowy posiłek, lepiej oprzeć dietę malucha na daniach gotowych. Jednak w miarę wprowadzania do jadłospisu kolejnych warzyw, każda mama z pewnością zyska więcej pomysłów na smaczny obiad. Dania przygotowywane w domu mogą być znacznie bardziej kolorowe i po prostu dla malucha atrakcyjniejsze, a to przecież także liczy się przy radości z jedzenia. Dbałość o kolorystykę na dziecięcym talerzu jest również ściśle związana ze zdrowiem, większość barwników, które nadają warzywom kolor to przeciwutleniacze przyczyniające się do walki z chorobami oraz wzmacniające organizm. Np. zieleń oznacza dużo witamin A, C i E oraz kwas foliowy, czerwień witaminę C i potas, zaś fiolet polifenole.
U niemowlaków, które skończyły 9-10 miesięcy możliwości uzupełniania dań domowych gotowymi są już mniejsze, bo dziecko musi czasem zjeść kluski czy rybę, a te składniki diety dla maluchów najlepiej będzie przygotować samodzielnie.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Dodaj komentarz

Top